revenire la pagina anterioară
Ce este mai bine: sa imi fac o firma noua sau sa cumpar o firma existenta?

Ce este mai bine: sa imi fac o firma noua sau sa cumpar o firma existenta?

La pornirea unei noi afaceri multi se intreabă cum e mai bine: să îsi facă o firma nouă sau să cumpere o firmă ?

După părerea noastră cea mai bună solutie o reprezintă inmatricularea unei firme noi. Există însă si anumite situatii în care este mai rentabil să cumperi o firmă existentă, după cum vom vedea mai departe. Decizia apartine celui sau celor care vor să demareze afacerea.

Pentru a va ajuta să vă hotărâti vă vom prezenta în continuare cateva avantaje si dezavantaje pentru ambele variante.

 

A. Inregistrarea unei firme noi
Avantaje
- siguranta că aspectele legale referitoare la functionarea firmei sunt în concordanta cu legislatia în vigoare (ex: coduri CAEN actualizate, sediu social valid, etc.);
- vector fiscal în concordantă cu cerintele întreprinzătorului;
- posibilitatea controlului riguros al situatiilor financiare si al declaratiilor depuse către organele fiscale si alte institutii;
- eliminarea riscului de a fi sanctionat de garda financiara pentru operatiuni pe care nu le-ai desfăsurat;
- eliminarea costurilor generate de plata unui expert contabil care să verifice situatiile firmei ce se va cumpăra.
Dezavantaje
- birocratia;
- drumurile care trebuie să le faci pană obtii Certificatul de Inmatriculare al firmei;
- timpul necesar obtinerii avizelor si autorizatiilor necesare functionării. 

B. Cumpărarea unei firme
Avantaje
- posibilitatea demarării afacerii propriu-zise în scurt timp;
- eliminarea timpilor legati de obtinerea autorizatiilor de functionare (ex: antrepozit fiscal, activităti ce presupun obtinerea de autorizatii speciale de la ANSVSA sau alte institutii) în cazul in care societatea are astfel de autorizatii;
- sanse mai mari de obtinere a unui credit bancar sau a unor garantii;
- posibilitatea participării la licitatii publice sau private;
- prestigiul firmei, portofoliul de clienti, relatiile cu furnizorii, cu alti parteneri de afaceri (dacă e cazul).
Dezavantaje
- posibilitatea „aparitiei din senin” a unor datorii de care nu stiai nimic;
- posibile probleme juridice la ORC sau la ANAF (lipsa spatiului, probleme la inregistrarea ca plătitor de TVA, autorizatii pentru anumite activităti);
- riscul de a fi sanctionat de ANAF pentru formulare sau situatii care nu au fost depuse la timp, sau care au fost depuse dar care afectează negativ activitătile pe care noul proprietar doreste să le deruleze;

 

Pană la urmă pentru ambele variante sunt avantaje si dezavantaje. Dumneavoastră sunteti singurul în masură să puneti în balantă toate aceste aspecte si să luati decizia corectă !