revenire la pagina anterioară
Francize pentru mici afaceri de tip fast-food

Francize pentru mici afaceri de tip fast-food

In principiu afacerile în sistem de franciza au o rata de succes mai mare decat cea a afacerilor independente. Motivul este unul simplu: francizatul beneficiaza de know-how-ul francizorului, care pune la dispozitie un sistem verificat, reducând-se astfel riscul de faliment sau de aparitie a unor greseli care conduc la scaderea profitabilitatii afacerii.

In România unele dintre cele mai raspândite afaceri în franciza sunt cele în domeniul alimentatiei publice, în special în domeniul fast-food. Intr-un fel era normal sa se întâmple asa, caci pe o piata pe care exista deja numeroase afaceri cu profil similar este dificil ca un brand nou sa creasca si sa câstige o cota de piata buna, într-un timp relativ scurt. O franciza poate rezolva acesta problema deoarece un brand de notorietate aduce un numar mare de clienti, indiferent de reputatia celui care se afla în spatele unui astfel de business. Asta bineinteles daca este vorba de un brand cu adevarat puternic, caci pe site-urile românesti de profil gasesti si oferte ale unor companii despre care nu a auzit nimeni în România si probabil nici nu va auzi în urmatorii 50 de ani.
Totusi, daca analizati cu mare atentie site-urile cu oferte de afaceri în franciza vezi gasi si oferte care merita analizate cu atentie.

Pentru cei care sa gândesc sa porneasca o afacere mica în franciza, în domeniul alimentatiei publice, am selectat câteva oferte interesante de pe mai multe site-uri de profil. Va atentionam ca selectia facuta de noi nu îsi propune sa promoveze cele mai bune francize, ci doar doreste sa va ajute sa va faceti o imagine asupra specificului francizelor de fast-food disponibile în România si asupra costurilor demararii unei afaceri de acest gen în franciza.

 

The King of Salads
Este un lant de restaurante cu specific “takeaway” care a luat nastere în anul 2012. în Carrara - Iatlia, în ideea de a promova un stil de viata bazat pe o dieta simpla si sanatoasa. Acest concept s-a cladit pe noua orientare a consumatorilor de a acorda din ce în ce mai multa atentie alimentelor pe care le consuma, dar si a modului în care acestea sunt preparate. The King of Salads a reusit sa demonstreze ca salata poate fi si altceva decât o garnitura la masa de zi cu zi, ridicând mâncarurile care au ca ingredient principal salata la rangul de fel principal.
Acest concept a dus la nasterea sloganului „Fast Food? Fast Good!“.
Meniul Tkos ofera clientilor sai, pe lânga o dieta echilibrata bazata pe produse realizate din cele mai proaspete ingrediente (de la fructe si legume pâna la peste si carnuri) deloc procesate, libertatea de a-si pregati singuri, dupa gusturile si nevoile lor, propriile salate. Acest lucru este posibil datorita software-ului creat special de Tkos, care face posibila nu doar selectarea ingredientelor, ci si cântarirea si afisarea indicilor calorici sau glicemici.

Nivel investitie: 25.001 - 50.000 Euro
Redevente: 4, 00 % din Cifra de afaceri / luna
Contributie la bugetul de marketing : 1, 00%  din Cifra de afaceri / luna

 

King Kebab
KingKebab este un concept de fastfood cu specific oriental, ce ofera clientilor un meniu traditional turcesc bogat si diversificat.
Meniul KingKebab are la baza carne proaspata de pui, vita si oaie, legume asortate si condimente orientale din care sunt preparate dupa retete traditionale turcesti gustoase produse de kebab, doner kebab, iskender kebab si sultan kebab.
Desi conceptul este turcesc, franciza a fost dezvoltata si distribuita de o firma înregistrata în România. La începutul anului 2016 existau 9 fastfood-uri deschise si un local în curs de amenajare.
Proprietarii francizei considera ca o astfel de afacere poate fi lansata în orice oras cu peste 50.000 locuitori.
Suprafetele recomandate pentru un local sunt:
 -  20 mp: local cu servire la geam
 -  40 mp: local într-un centru comercial
 -  80 mp: locatie stradala cu servire

Nivel investitie: 15.000 - 25.000 Euro
Taxa franciza: 5.000 Euro
Redevente: 5, 00 % din Cifra de afaceri / luna

 

Royal K
Royal K este o franciza româneasca. Este un brand modern si authentic, care îsi propune sa devina o alternativa serioasa la piata de kebab clasic existenta.
Brandul a fost creat pentru o dezvoltare internationala si este conceput pentru a satisface toate gusturile.
Meniul este complex, oferind clientilor posibilitatea de a alege dintr-o gama extrem de variata de sortimente. Principalele produse sunt: K-Shaworma (shaorma dupa retete originale, pe baza de pui, vita si oaie, servite în format roll, pyta sau la farfurie), K-Pyta (preparate din carne de pui, vita sau oaie), K-Plate (platouri uriase cu carne de pui, carne de vita, carne de oaie sau platouri mixte), K-Falafel (chiftelute preparate din naut condimentat), K-Gyro (preparate grecesti cu carne de porc), K-Sandwich, K-Salad si K-Menu (meniuri Shanghai, Schnitzel, Falafel, etc.).
Afacerea poate fi lansata in orice oras cu peste 30.000 locuitori.
Spatiu necesar este de maxim 100 metri patrati, iar locatiile recomandate pentru deschiderea unei astfel de afaceri sunt locatiile stradale si centrele comerciale.

Nivel investitie: 35.000 si 40.000 Euro
Taxa franciza : 5.000 Euro
Redevente : 250 Euro / luna

 

Kingdom Chips Bruxelles
Este o franciza internationala, de o simplitatea incredibila. Localurile “Kingdom chips Bruxelles” comercializeaza doar cartofi prajiti, si sunt localuri ce se încadreaza în categoria “street food”. Succesul francizei este dat de calitatea cartofilor prajiti, pe care teoretic îi puteti mânca doar în Belgia.
Succesul produsului este foarte mare si a fost generat de 3 elemente asupra carora proprietarul s-a concentrat:  simplitate, calitate si siguranta.  Provocarea a fost de a recrea gustul traditional si calitatea cartofilor prajiti traditionali belgieni, împreuna cu sortimente de sosuri atât autentice cât si clasice, mare parte din ele necunoscute concurentilor.
Brandul Kingdom Chips Bruxelles ofera potentialior parteneri sansa de a folosi un brand international, un know-how unic si materii prime de înalta calitate. In acelasi timp, pentru a mentine sistemul de calitate si unicitatea, partenerul trebuie sa îndeplineasca anumite cerinte în ceea ce priveste în special calitatea finala a produsului si imaginea brandului.
Desi aceasta afacere este legata de cartofii prajiti traditionali belgieni, afacerea a fost dezvoltata de o firma italiana.

Nivel investitie: 10.000 - 25.000 Euro
Taxa franciza: 0 Euro
Redevente: 3, 50 % din Cifra de afaceri / luna

 

WASABI Running Sushi
WASABI este o franciza care îsi propune sa promoveze preparatele japoneze, în special sushi. Sunt locuri în care clientii pot sa serveasca sushi autentic si delicious, într-o atmosfera prietenoasa. Bucatarii prepara la vedere mancarurile, astfel încât clientii pot sa observe din toate unghiurile miscarile bucatarilor si felul în care le este preparata mancarea. Cei pasionati de mâncarea japoneza pot alege din una sau mai multe din cele peste 70 de specialitati ale casei, la preturi mai mult decât rezonabile.
WASABI propune 4 tipuri de afacere pentru franciza: running sushi bar, sushi bar, sushi delivery, sushi shop.
Conceptul de running sushi bar presupune existenta unei benzi pe care sunt aranjate farfuriile cu sushi si care se invarte trecand prin fata clientilor asezati la bar. Forma barului este rotunda, în mijlocul barului stand bucatarii care gatesc sushi în fata clientilor. Astfel clientul îsi poate alege ce preparat doreste, poate sa vada cum se pregatesc preparatele si poate sa discute cu bucatarii daca doreste.
La ora actuala exista 4 locatii marca WASABI în  România: WASABI Running Sushi, Cluj- Napoca, WASABI Sushi Bar Timisoara WASABI Sushi Bar Oradea, WASABI (Sushi Shop) Cluj- Napoca. Toate punctele de lucru au la baza conceptul de “FRESH-FAST- DELICIOUS”.

Taxa de intrare: 30.000 Euro, dar variaza în functie de tipul de afacere aleasa spre a fi luata în franciza.
Aportul personal: variaza în functie de tipul de afacere aleasa spre a fi luata în franciza.

 

SaladBox
SaladBox s-a nascut din dorinta de a promova un stil de viata sanatos si de a oferi o alternativa mâncarii de tip fast-food. Au fost înlocuite preparatele congelate cu legume si fructe proaspete, oferind astfel salate, supe, deserturi si sucuri naturale de cea mai înalta calitate.
Afacerea a demarat în 20 aprilie 2012 si, si într-un timp foarte scurt a devenit unul dintre cele mai puternice branduri clujene. In 2014 SaladBox a reusit sa ajunga primul si cel mai mare lant de fast-food sanatos din România. In prezent SaladBox este o retea de 25 de restaurante, dintre care 12 sunt operate în sistem de franciza, care vinde peste 170.000 de salate lunar.
Meniul restaurantelor SaladBox ofera produse precum salate din legume cu diferite sortimente de carne, supe crema, deserturi, fresh-uri sau limonade. Clientii au posibilitatea sa-si creeze singur salata cu peste 30 de ingrediente.

Investitia initiala pentru primul punct, mai mic ca dimensiuni, a fost de aproximativ 20.000 de Euro situat în lulius Mall Cluj-Napoca.

Dupa cum vedeti costurile demararii unei mici afaceri de tip fast-food pot varia de la 10.000 Euro la 50.000 Euro. Nu e mult dar nici putin. Demararea afacerii în franciza va poate ajuta sa luati un “start” mai bun decât competitorii dvs., care nu au un brand puternic în spate, dar pe termen lung succesul afacerii depinde numai de dvs.

 

Mult succes !