revenire la pagina anterioară
Mici restaurante de succes: meniul zilei si abonamente pentru rezidentii zonei

Mici restaurante de succes: meniul zilei si abonamente pentru rezidentii zonei

Pentru multe restaurante din România meniul zilei a fost o idee salvatoare, deoarece la noi numărul persoanelor care luau masa în oras era mult mai mic decat în tările din vestul Europei sau chiar decât la vecinii nostri maghiari. Si cum nu toate restaurantele au spatii suficiente si locatii adecvate pentru a organiza nunti, persoanele care au început să vină regulat la masa de prânz au fost cele care au asigurat supravietuirea si chiar dezvoltarea unor astfel de afaceri.

Acest concept s-a răspândit cu repeziciune în întreaga tară si a umplut micile restaurante la ora pranzului. Acum 10 ani meniul zilei era la cca. 9, 90 lei, iar unele restaurante reuseau să ofere în acesti bani 2 feluri de mâncare gustoase. Pentru cei care aveau bucătari buni succesul era garantat, căci orice om se bucură de o mâncare ieftină si bună.

Mai nou însă, multi constată că un astfel de concept nu mai este la fel de profitabil, desi meniul zilei a ajuns să coste 15 sau chiar 20 lei. Sistemul de impozitare a crescut, pretul alimentelor a crescut, si totodată a crescut semnificativ costul fortei de muncă.

Dacă profitul afacerii scade solutia nu este să închizi afacerea, ci să încerci să găsesti solutii, iar solutia trebuie să fie una care să permită păstrarea conceptului de “ieftin si bun”. Pentru a mentine o rată acceptabilă a profitabilitătii, fără a creste pretul mâncării, solutiile ar putea fi, fie de reducere a costurilor, fie de crestere a numărului de clienti. Deoarece în ultimul an toate preturile au crescut, iar bucătarii buni nu mai acceptă să lucreze pe “salarii de România” prima optiune este cresterea numărului de clienti.

Marea provocare este atunci când ai un restaurant mic, cu 8-10 mese, care nu poate fi extins, iar la prânz toate mesele sunt pline. Prima solutie, la care multi s-au gândit deja, este cea a furnizarii serviciilor de catering. Ideea nu este rea, dar are câteva dezavantaje: investitiile ce trebuie făcute în mijloacele de transport, o mică extindere a bucătăriei pentru depozitarea mâncării până la livrare si cresterea numărului de angajati. Dacă nu reusesti însă să îti găsesti pe o rază relativ mică un număr semnificativ de clienti cărora să le livrezi mâncarea la domiciliu (sau la sediul firmei) constati că profitul firmei nu creste, dar în schimb cresc “durerile de cap”.

 

Piata este însă într-o continuă transformare iar cerintele clientilor se modifică. Mai nou, în marile orase încep să aibă tot mai mare succes restaurantele care furnizează mâncare “la pachet” pentru a fi consumată acasă. Conceptul nu este nou, dar până acum numărul restaurantelor care au resusit să atragă un număr semnificativ de clienti cu astfel de servicii era mic.

Un mic restaurant amplasat într-o zonă în care există în apropiere si blocuri de locuinte poate ajunge cu usurintă la 50-60 clienti suplimentari, iar asta poate aduce niste avantaje deosebite deoarece:
● nu sunt necesare investitii suplimentare (dacă bucătăria este corect dimensionată);
● numărul suplimentar de portii poate fi realizat de personalul existent, neefiind necesară cresterea numărului de angajati;
● se pot negocia cu furnizorii preturi sensibil mai bune, datorită cantitătilor mai mari de materii prime ce vor fi achizitionate;
● rata profitabilitătii creste;

Pentru a-si fideliza clientela, dar si pentru a face oferta mai atractivă astfel de restaurante oferă posibilitatea livrării pe bază de abonament, la preturi mai mici decât cele din meniu. Solutia este avantajoasă pentru ambele părti:
● restaurantul are garantia unor venituri lunare sigure;
● clientii au sansa de a cumpăra mâncarea la un pret avantajos si de a face economii la costul lunar al hranei. 

Este o solutie ideală pentru un mic business, deoarece restaurantul va putea oferi servicii la preturi atractive si va avea o bună parte din clientelă asigurată de la începutul lunii.

E genul de afacere care odată pornită în directia cea bună poate rezistă fără probleme de-a lungul anilor, indiferent de ceea ce face concurenta. Evident trebuie să eviti gresala pe care o fac multi întreprinzatori care au afaceri în acest domeniu au făcut-o: să faci rabat la calitate atunci când afacerea s-a consolidat si a devenit bine cunoscută pe piata locală.

 

.