revenire la pagina anterioară
Supermarketurile zdrobesc micile magazine de cartier: 83,6% dintre români prefera marile magazine

Supermarketurile zdrobesc micile magazine de cartier: 83,6% dintre români prefera marile magazine

[07/10/2015]

Potrivit unui studiu difuzat de Agerpres, realizat la cererea Asociatiei Marilor Retele Comerciale din România (AMRCR), supermarketul este locul preferat de cumpărături pentru 83, 6% dintre români, iar pretul a continuat să fie criteriul principal în alegerea locului pentru cumpărături (75, 2%).

Datele nu sunt deloc surprinzătoare, căci se stia si pâna acum că românii au în general o părere foarte bună despre supermarketuri. Potrivit studiului românii cred că:

  • supermarketurile comercializează produse mai ieftine decât magazinele mici sau decât pietele (71, 5%)
  • în supermarketuri se găsesc mai multe produse la preturi reduse decât în alte magazine (84, 1%)
  • supermarketurile îi ajută să economisească (64, 9%)
  • supermarketurile sunt un catalizator pentru economia nationala (72, 6%)
  • supermarketurile stimulează dezvoltarea oraselor (74, 4%)
  • supermaketurile crează locuri de muncă pe plan local (82, 6%)
  • supermarketurile oferă salarii mai mari angajatilor decât micile magazine (54, 65%)

Se pare că românii au ajuns să îndrăgeasca atât de mult supermarketurile încât cei mai multi resping ideea închiderii supermarketurilor în week-end. Potrivit studiului măsura închiderii supermarketurilor în week-end nu este apreciată de populatie, 52, 6% dintre români considerând că aceasta ar avea ca efect cresterea cheltuielilor pentru cumpărături, si ca ea ar conduce la pierderea unor locuri de muncă (54, 8%).

Pretul continuă să fie elementul primordial în alegerea locului pentru cumparaturi (75, 2%), în timp ce pentru 65, 1% dintre români criteriul principal este calitatea produselor, iar pentru 58% contează distanta fată de locuintă.
Tinând cont de faptul că pretul este elementul primordial în alegerea locului pentru cumpărături, micilor magazine de cartier le este aproape imposibil să atragă si să fidelizeze clientela. Oricât de buni manageri ar fi proprietarii de mici magazine acestia nu au posibilitatea de a negocia cu furnizorii preturi mai bune decât cele obtinute de supermarketuri si nu isi pot permite să ofere zilnic reduceri de preturi la un număr mare de produse.

Vestea bună pentru micii comercianti este ca 65, 2% dintre români declară că se aprovizionează si de la magazinele de cartier. Cu alte cuvinte micile magazine de cartier pot supravietui, dacă acordă o atentie deosebită calitatii produselor si isi aleg cu mare atentie locatia. Oricum viata lor nu e usoară, căci lupta cu preturile e o luptă grea.

 



Inscris la categoria: Ultimele noutăți